ponedeljek, 7. april 2014

Letošnja okenska zasaditev



Čudovito vreme me je prejšnji teden kar klicalo k nakupu sadik za letošnjo zasaditev korit, skled in obešank. Zemljo smo nakupili že pred dvema tednoma. Letos sem kupila Plantello, ker se je pokazala možnost ugodnega nakupa. Načrt zasaditve sem si izdelala enkrat pozimi. Osrednja usmeritev so mi pretekle izkušnje in barve, ki se lepo podajo modri fasadi. Sama imam raje roza – belo kombinacijo, čeprav upam, da bom kdaj uspela zbrati pogum še za rumeno – rdečo. Sadike sem kupila v odlični lokalni vrtnariji, nekaj pa v eni od večjih trgovin z gradbenim materialom in vrtnimi zadevami.


Na vzhodni strani hiše sem se odločila za lani preizkušeno zasaditev s surfinijami. Lani je bila kombinacija bele in vijolične barve, letos bo v posameznem koritu bela, roza in vijolična. V korito, dolgo 60 cm, dam tri sadike, sredi poletja in jeseni se izkaže, da je to več kot dovolj. Skupaj imam na tej, sprednji strani hiše, štiri korita.




Pred vhod moj J namesti dve obešanki. Letos bosta zasajeni z visečimi polnjenimi pelargonijami in eno vodenko. Vse skupaj v belo – roza kombinaciji.

Na južni strani je bilo lani prevroče za surfinije. V najhujši poletni vročini je bilo kljub zadostnemu zalivanju treba odnesti korito za par tednov na drugo lokacijo na »rehabilitacijo«. Saj so si potem spet opomogle, ampak letos ne bi rada spet mučila teh čudovitih rožic. Zato sem se letos namenila tja zasaditi kombinacijo roza visečih polnjenih pelargonij in mlečka. Slednji je moja najljubša strukturna rožica.

Na zahodni strani so se surfinije lani sicer dobro obnesle, vendar bi rada letos preizkusila nekaj novega. To je dipladenija, in sicer v kombinaciji z mlečkom. Dipladenija mi je zelo všeč, lani je oče nabavil eno in mu je krasno delala, uspel jo je celo prezimiti.


Na gospodarskem poslopju, ki je že samo po sebi staro, rada posadim pelargonije. Se mi zdi, da je to najboljša rožica za tja. Po lanskih nesrečah z obešankami (kar tri so romale v koš) je bilo treba letos dokupiti nove. Zasadila sem jih s kombinacijo roza, vijoličnimi in belimi polnjenimi visečimi pelargonijami.

Pri delu mi je navdušeno pomagal starejši prestolonaslednik (naj omenim, da je samo za minuto starejši od drugega, ampak ta minuta je zanju osrednjega pomena), ki je posode in korita skrbno polnil z zemljo:






Vse posajeno bo zdaj še dva ali tri tedne počakalo pod streho in v varnem zavetju pred vremenskimi nevšečnostmi, ki še lahko pridejo. Zdaj so na t. i. »utrjevanju«, potem pa bodo romale vsaka na svoje mesto.

Ni komentarjev:

Objavite komentar